Continutul este una dintre cele mai importante parti componente ale procesului de SEO pentru orice tip de site, fie ca este un site de prezentare, de stiri sau un magazin online. Numarul magazinelor online din Romania care detin un blog este foarte scazut, in ciuda beneficiilor pe care le ofera. Blog-ul este o modalitate eficienta de a atrage vizitatori, de a oferi informatii utile despre produsele tale sau de a pastra legatura cu clientii. Pana la urma nu numarul vizitatorilor este important, ci publicul tinta care ajunge in magazinul tau online. Un blog cu continut de calitate atrage doar acei vizitatori interesati de produsele tale care nu se vor multumi doar cu articole creative si interesante, vor merge mai departe si vor achizitiona produsele tale. Detinerea unui blog nu mai este o optiune, ci un element vital in dezvoltarea magazinului tau online.
Beneficiile unui blog pentru magazinul tau online
Ajuta la o pozitionare mai bune in rezultatele motoarelor de cautare
O postare pe blog iti ofera posibilitatea de a utiliza cuvinte cheie specifice produselor din magazinul tau online, ceea ce inseamna ca site-ul va aparea in rezultatele cautarii atunci cand un potential client inregistreaza cautari folosind acele cuvinte cheie. Cu cat ai mai multe articole postate pe blog, cu atat numarul cuvintelor cheie va fi mai mare.
O alta modalitate prin care un blog contribuie la obtinerea unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare este faptul ca fiecare postare are un link distinct. Atunci cand un vizitator a citit pe blog-ul tau un articol interesant, de unde a avut multe lucruri de invatat, acesta il poate distribui in social media. Odata distribuit, traficul in magazin va creste, iar Google va aprecia faptul ca un articol a fost distribuit si te va rasplati cu o pozitionare mai buna.
Iti ofera credibilitate
Blog-ul este o modalitate eficienta de a-ti face cunoscut magazinul online, iti ofera credibilitate si te ajuta sa obtii increderea clientilor. Postarile cu subiecte originale si profund documentate le demonstreaza vizitatorilor ca iti cunosti foarte bine domeniul in care activezi. Nimeni nu vrea sa colaboreze cu persoane sau firme care nu isi fac timp pentru a descoperi lucruri noi si pentru a-si imbunatati aptitudinile. Odata ce ti-ai format o un renume in domeniu, concurenta va scadea considerabil. Clientii vor sti la cine sa apeleze atunci cand cauta raspunsuri la o anumita problema sau atunci cand doresc sa isi achizitioneze un produs.
Vizibilitate
Atunci cand adaugi constant postari pe blog, iti va fi mult mai usor sa gasesti subiecte care merita distribuite pe retelele de socializare. Ok, poti posta o categorie de produse dar prietenii tai din social media se vor plictisi rapid de acest tip de postari. In schimb, atunci cand postezi un articol nou de pe blog, le vei atrage atentia mult mai usor si le oferi un motiv intemeiat sa urmareasca in continuare paginile tale de Facebook, Twitter, Google+ sau orice alte retele de socializare unde esti activ.
Iniante de a achizitiona un produs, un client se documenteaza online pentru a afla cat mai multe detalii despre compania care comercializeaza acel produs. Daca magazinul tau nu este vizibil si nu ofera informatiile pe care vizitatorii le cauta, acestia vor cumpara produsul din alta parte. Blogging-ul ofera beneficii atat companiei tale, cat si clientilor.