Asteptarile clientilor in ceea ce priveste magazinul tau online se schimba constant. Fie ca isi doresc sa poata inregistra comenzi direct de pe telefonul mobil sau doresc sa interactioneze cu compania ta prin intermediul retelelor de socializare, magazinul tau online trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor clientilor in orice moment. Secretul din spatele unui magazin online de succes sta in actualizarea sa cu continut de calitate si adaptarea functionalitatilor acestuia in functie de necesitatile clientilor.
Sfaturi pentru a imbunatati experienta de navigare a clientilor in magazinul tau online:
1. Asigura-te ca magazinul tau online este usor de navigat
Structura unui magazin online este importanta atat pentru vizitatori, cat si pentru motoarele de cautare. Scopul principal al unui magazin online este de a oferi rapid clientilor produsele pe care le cauta. Categoriile, subcategoriile, filtrele sunt doar cateva elemente care ii ajuta pe vizitatori sa gaseasca produsul dorit. Din punct de vedere al vizibilitatii in motoarelor de cautare, fiecare magazin online trebuie sa aiba o harta a site-ului.
2. Optimizarea pentru motoarele de cautare
Motoarele de cautare au rolul de a oferi rapid sugestii atunci cand un utilizator inregistreaza o cautare. Continutul pe site trebuie sa fie in permanenta actualizat, sa adaugi constant articole noi si interesante pe blog, sa utilizezi cuvinte cheie in crearea titlului articolelor si a paginilor, dar si in crearea descrierilor produselor, a categoriilor in care acestea sunt impartite si a subcategoriilor. Motoarele de cautare sunt legatura dintre client si produsele tale, iar optimizarea magazinului online te ajuta sa atragi un numar mult mai mare de vizitatori pe site si in acelasi timp, sa cresti numarul vanzarilor.
3. Adauga imagini de calitate produselor de pe site
Imaginile sunt elementul care ii ajuta pe vizitatori sa decida daca achizitioneaza sau nu un produs. Imaginile trebuie sa surprinda fiecare detaliu al produsului, din cat mai multe unghiuri. Pentru a crea imagini de calitate produselor tale nu trebuie neaparat sa angajezi un fotograf profesionist. Daca decizi sa realizezi personal imaginile produselor este important de luat de calcul faptul ca acest procedeu necesita timp.
4. Disponibilitate pe dispozitive mobile
Faptul ca magazinul tau online nu este disponibil pe telefon sau tableta poate duce la esecul afacerii tale. Disponibilitatea pe dispozitive mobile este un element important atat pentru vizitatorii tai, cat si pentru Google, care incepand de luna aceasta va lua in calcul si acest aspect inainte de a pozitiona site-ul tau in motorul de cautare.
5. Monitorizeaza si analizeaza rezultatele
Utilizand un instrument precum Google Analytics ai acces rapid la informatii esentiale pentru dezvoltarea unui magazin online. Poti vedea de unde provin cei mai multi vizitatori ai site-ului tau, cat timp petrece un vizitator pe o anumita pagina, cum a ajung un vizitator pe site si multe altele. Pe baza rezultatelor obtinute iti va fi mult mai usor sa planifici si sa dezvolti urmatoarea campanie de marketing.