Cu un numar de peste 70 de milioane de utilizatori, Pinterest este reteaua de socializare care s-a dezvoltat cel mai rapid si ramane un instrument de marketing foarte apreciat in mediul de afaceri. Spre deosebire de alte retele de socializare, precum Facebook sau Twitter, Pinterest se bazeaza pe partea vizuala si mai putin pe postari formate doar din text. Branduri precum Apple, Mercedes-Benz sau Coca-Cola sunt active pe aceasta retea de socializare care ofera o serie de beneficii acestora. Pentru a obtine rezultatele dorite, nu trebuie sa te rezumi doar la adaugarea fotografiilor, ci trebuie sa folosesti Pinterest la adevarata sa valoare.
Adauga descrieri fiecarei imagini – Pinterest iti pune de dispozitie 500 de caractere pentru descrierea fiecarei imagini postate. Desi lumea s-a obisnuit cu descrieri scurte, poti incerca mai multe tipuri de descrieri pentru a descoperi care funtioneaza cel mai bine pentru afacerea ta: cele lungi sau cele scurte. Spatiul iti permite sa adaugi descrieri care ofera informatii referitoare la elementele preferate din imagine, care este opinia ta despre aceasta, motivul pentru care ai fixat-o (pin) pe plansa (board) ta sau te poti rezuma doar la descrierea sumara a fotografiei (materialul din care este confectionat produsul, cum poate fi folosit etc.) Orice varianta ai alege, nu uita sa incluzi cat mai multe cuvinte cheie.
Include Pinterest pe pagina ta de Facebook – acest lucru le permite prietenilor tai de pe Facebook sa vada fiecare postare si sa interactioneze cu postarile tale, fara a fi nevoiti sa paraseasca Facebook.
Indeamna la actiune – butoanele de call-to-action atrag atentia si ii determina pe vizitatori sa actioneze exact asa cum iti doresti. In functie de imaginea fixata (pin) si de descrierea acesteia, foloseste un call-to-action relevant. Daca, de exemplu, pui o imagine cu un cos de cumparaturi si o descriere despre o carte pe care ai citit-o recent despre magazine online, include un call-to-action de genul „Comanda aici cartea…”, „Click aici pentru a descarca…”, „Pentru mai multe detalii…”, „Citeste mai multe despre…” etc.
Atrage cat mai multi urmaritori – pentru a crea rapid o lista de urmaritori, cauta si fixeaza imagini interesante, urmareste alte profile, adauga contul tau de Pinterest in cadrul magazinului online si pe alte retele de socializare si creaza concursuri doar pentru urmaritorii tai. Atunci cand urmaresti companii din acelasi mediu de lucru ca si tine, sansele ca acestea sa iti urmareasca si tie profilul sunt foarte mari.
Rasplateste-ti urmaritorii – ofera un cod care le aduce urmaritorilor tai de pe Pinterest un discount. O alta modalitate de a-ti rasplati urmaritorii este sa realizezi concururi exclusiv pe Pinterest si sa oferi gratis ce mai apreciat produs. Conditia la astfel de concursuri este sa adaptezi produsul la perioada anului. De exemplu, daca este vara dar cel mai apreciat produs este o pereche de cizme sau un palton, cea mai buna solutie ar fi sa mai astepti pana iarna sa oferi acel produs. Intre timp, te poti orienta catre alte modalitati de a-ti rasplati urmaritorii.