Stim deja ca este esential ca afacerea ta sa fie prezenta pe Facebook, Twitter sau LinkedIn, insa cum ramane cu Snapchat? Caracterizata de faptul ca postarile se sterg automat dupa cateva secunde, Snapchat este un instrument de marketing care nu trebuie trecut cu vedere. Aceasta retea de socializare nu este la fel de utilizata in scopuri de publicitate cum este Facebook, Twitter, Instagram sau Pinterest si poate reprezenta elementul prin care te diferentiezi de concurenta.
Snapchat are in prezent peste 100 de milioane de utilizatori, iar in fiecare secunda sunt postate peste 9000 de imagini. Reteaua de socializare este utilizata in special de tineri, 71% din numarul total al utilizatorilor au sub 25 de ani, insa marea majoritate au varste cuprinse intre 19 si 29 de ani. Snapchat a fost reteaua de socializare care s-a dezvoltat cel mai mult in 2014, numarul utilizatorilor crescand cu 57%. Iata cum poti sa integrezi Snapchat in startegia de marketing a unui brand:
Posteaza imagini din culise
Faptul ca imaginea ta va fi vizibila doar 10 secunde, trebuie sa te desprinzi de obiceiurile de marketing pe care le ai in prezent si sa fii spontan. Nu are sens sa lucrezi la o imagine 2 zile doar pentru a fi afisata in cadrul aplicatiei cateva secunde. O buna modalitate de a profita de aceasta perioada scurta de timp este sa realizezi imagini cu activitatile pe care le ai in acest moment. De exemplu, o imagine cu echipa care lucreaza la un produs nou este importanta in acest moment, insa nu va mai avea acelasi impact asupra utilizatorilor dupa ce produsul a fost deja scos la vanzare.
Ofera discount-uri
Reducerile si discount-urile au o perioada de timp in care sunt disponibile. Nu conteaza daca aceasta perioada este de 10 zile sau de 10 secunde. Priveste partea buna a lucrurilor, cu cat reducerile sunt valabile o perioada mai scurta de timp, cu atat eviti momentele in care ideile tale sunt „furate” de concurenta. Una dintre primele campanii desfasurate pe Snapchat a fost a unei companii americane care comercializeaza iaurt inghetat (frozen yoghurt). Clientii trebuia sa faca faca o poza in timp ce gusta iaurtul inghetat si sa o trimita pe contul companiei. Apoi, compania le trimitea un cupon de reducere de 16%, 50% sau chiar 100% pe care trebuia sa il arate la casiera in cele 10 secunde cand era imaginea afisata pe Snapchat.
Informeaza-i pe clienti despre evenimente
Este important sa ii anunti pe clienti si potentiali clienti de fiecare data cand organizezi un eveniment sau cand le pregatesti o oferta speciala. Reducerile la produsele care fac parte dintr-o editie limitata de desfasoara pe o perioada mult mai scurta de timp decat in cazul celorlalte produse. De asemenea, poti realiza o campanie speciala numai pentru clientii loiali. Cu siguranta le va face placere sa iti viziteze sediul firmei sau sa fie primele persoane care incearca cel mai nou produs.