Chiar daca ti se poate parea prea devreme sa vorbim de achizitionarea cadourilor pentru sarbatorile de iarna, studiile arata ca multe persoane finalizeaza aceste cumparaturi pana la finalul lunii Octombrie. La fiecare achizitie online, romanii scot din buzunare in medie 470 de lei, insa aceasta suma se poate dubla in perioada sarbatorilor de iarna. Asa ca nu mai sta pe ganduri si vezi ce trebuie sa faci ca sa vinzi mai mult in aceasta perioada a anului, indiferent ca detii un magazin online de imbracaminte si incaltamine, carti sau produse cosmetice.
Cautarea
Ajuta-i pe utilizatori sa gaseasca usor produsele pe care le cauta si pe care si le doresc. Desi oferi o gama variata de produse, asigura-te ca le pui la dispozitie anumite optiuni prin care clientii pot gasi rapid produsele pe care le cauta, de la optiune de cautare in magazinul online, pana la un chat live prin care poate primi sfatul unui specialist. Seteaza un mesaj standard pentru utilizatorii care petrec mai mult de 2-3 minute in magazinul online pentru a-i incuraja sa apeleze la specialistii in acest domeniu. Acest mesaj poate suna cam asa ” Nu stii ce cadou sa alegi pentru cei dragi de Craciun? Te pot ajuta sa alegi cadourile perfecte la produsele reduse cu pana la 70%.”
Tine-te de promisiune
De sarbatori ai ocazia sa le demonstezi potentialilor clienti ca dai dovada de profesionalism si, indiferent de cat de mare ar fi numarul comenzilor, livrezi produsele in timp util. Imagineaza-ti ce dezamagit ar fi un client daca produsele pe care le-a comandat de pe site, ii sunt livrate dupa Craciun. Chiar daca colaborezi cu o firma de curierat rapid sau ai proprii angajati care livreaza produsele in tara, ia toate masurile necesare astfel incat pachetul sa ajunga la client in timpul stabilit. Pana la urma, pe client nu il intereseaza ca firma de curierat nu i-a livrat produsul. Acesta stie ca a comandat de pe site-ul tau, iar timpul de livrare a depasit data stabilita. Pentru a evita astfel de situatii, analizeaza impreuna cu echipa problemele care pot aparea pe parcurs si dezvoltati o strategie personalizata.
Invata din experientele anterioare
Pentru a putea imbunatatii calitatea produselor si a serviciilor pe care le oferi este foarte important sa evaluezi cu atentie o campanie. Studiile arata ca dupa sarbatori, aproximativ 40% dintre produsele comandate online sunt inapoiate distribuitorilor. Pentru a le castiga increderea clientilor, ofera-le posibilitatea de a alege un alt produs in schimbul celui pe care doresc sa il returneze. Evita neintelegerile prin creare unei liste cu produsele din care pot alege.
Acum ca stii care sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le pui la punct inaintea sarbatorilor, nu mai pierde timpul si apuca-te de treaba. Succes!