Butoanele care indeamna la actiune, sau in engleza call-to-action (CTA), au rolul de a trimite rapid vizitatorul site-ului acolo unde tu iti doresti. Acestea sunt elemente esentiale in stategia de marketing a companiei tale si te ajuta sa obtii rezultatele dorite in ceea ce priveste numarul vanzarilor inregistrate. Butoanele de call to action trebuie sa fie clare si sa ii ghideze pe vizitatori spre inregistrarea unei vanzari. Cu alte cuvinte, un call to action le spune vizitatorilor ce pas trebuie sa faca mai departe. Cel mai concludent buton care indeamna la actiune pentru un magazin online este „Cumpara acum”. Studiile in domeniu arata ca poti creste numarul vanzarilor cu pana la 400%.
Cum sa realizezi un call to action eficient?
1. Foloseste cuvinte de actiune
Un call to action eficient este format din verbe, nu din substantive. Utilizeaza formule precum „Inregistreaza-te”, „Descarca aici”, „Cumpara aici”, „Cauta”, „Descopera acum”. Butoanele de actiune trebuie sa fie scurte, sa nu depaseasca 60 de caractere.
2. Urgenteaza actiunea
Elementele care ii determina pe vizitatori sa actioneze cat mai rapid joaca un rol important in cresterea conversiei. Faptul ca o anumita promotie este valabila „doar astazi”, „pana la sfarsitul saptamanii”, „oferta expira in 3 ore” ii face pe vizitatori sa actioneze mult mai rapid decat ar face-o in mod normal.
3. Marime, forma, culoare
Un buton call to action trebuie sa fie vizibil, sa atraga atentia, dar in acelasi timp sa nu distraga atentia de la produsele sau serviciile pe care le oferi. Culoarea pe care o alegi pentru butonul call to action trebuie sa iasa in evidenta, dar sa se incadreze in intreaga grafica a site-ului. Specialistii recomanda testarea mai multor culori pentru a alege in final, culoarea care te ajuta sa iti atingi scopul.
4. Claritate
Butoanele clare care indeamna la actiune ii ajuta pe vizitatori sa castige increderea in produsele sau serviciile pe care le oferi. Acestea trebuie sa ofere utilizatorilor raspunsul la urmatoarele intrebari:
– ce trebuie sa fac mai departe? (descarc aplicatia, cumpar produsul etc.)
– ce beneficii am? (ma alatur celor 1000 de clienti care au incercat aplicatia, primesc bonus 10% etc.)
– de ce trebuie sa fac asta? (este gratuit)
5. Locul in pagina
Pozitionarea butonului call to action in pagina influenteaza decizia vizitatorului. Acesta trebuie sa fie plasat in partea superioara a paginii si sa fie delimitat de un spatiu alb care il scoate mai usor in evidenta.
Fiecare afacere este diferita, de aceea iti recomandam sa pornesti de la sfaturile noastre si sa le adaptezi nevoilor specifice ale companie tale.