Prima impresie este cea mai importanta, iar atunci cand vine vorba de un magazin online, pozele joaca un rol esential in decizia de cumparare a unui produs. 63% dintre utilizatorii care achizitioneaza constant produse online, considera ca imaginile de calitate conteaza mai mult decat descrierea produsului. Acest lucru nu inseamna ca informatiile specifice ale fiecarui produs ar trebui sa lipseasca, din contra, acestea trebuie sa cuprinda cat mai multe detalii despre produs. Ideea este ca atunci cand un vizitator alege un produs, sa isi dea seama de calitatea produsului din poze si sa il vada din mai multe unghiuri, asa cum ar face intr-un magazin fizic. In mediul online, rolul imaginii unui produs este de a-l face pe cumparator sa nu sesizeze faptul ca nu il poate atinge, incerca sau roti.
Vizitatorii magazinului tau online isi fac o impresie despre compania ta si produsele pe care le oferi pe baza imaginilor. Pozele de calitate te ajuta sa castigi increderea clientilor, le demonstrezi acestora ca esti profesionist si ca pui pret pe calitate. In schimb, pozele care sunt neclare sau care sunt prea incarcate si distrag atentia, dau dovada de neglijenta si ii pot indeparta pe cumparatori. Inainte de a realiza poze produselor tae, pune-te in locul clientului: ai cumpara un produs dintr-un magazin unde produsele nu sunt aranjate corespunzator, unde vitrina nu este aranjata si care este plina de praf sau ai alege sa cumperi dintr-un magazin frumos iluminat, unde toate produsele sunt frumos aranjate si angajatii dornici sa iti ofere toate detaliile necesare?
Daca vrei sa realizezi personal pozele produselor tale, fara sa apelezi la fotografi profesioniste trebuie sa iei in calcul mai multe aspecte:
– aparat foto profesional;
– background – produsul trebuie sa iasa in evidenta, ceea ce inseamna ca imaginea din funal trebuie sa fie de o singura culoare, de preferat alb;
– luminozitate – modul in care lumina cade pe produs te ajuta sa scoti in evidenta elementele dorite;
– produse curate – fiecare produs trebuie sa fie curat, sa nu aiba praf, urme de degete sau orice alte urme;
– dimensiuni – chiar daca introduci in descrierea produsului dimensiunea acestuia, atunci cand vinzi obiecte de mici dimensiuni, cum ar fi bijuteriile, este recomandat sa le fotografiezi in comparate cu alte obiecte cum ar fi o moneda sau chiar un ou;
– fotografii realizate din diverse unghiuri – pentru a oferi clientilor o viziune cat mai apropiata de realitate, fotografiaza produsul din cat mai multe unghiuri;
– zoom – optiunea de zoom este esentiala in cazul unui magazin online. Aceasta ii ofera vizitatorului posibilitatea de a vedea in detaliu produsul;
– editarea pozelor – oricat de buna ar fi lumina si aparatul de fotografiat, foloseste programe speciale de editat precum PhotoShop. Acesta te ajuta sa transformi o fotografie buna in unu foarte buna.
Pentru realizarea unor fotografii de calitate este nevoie de timp si rabdare. Perseverenta si dorinta de a realiza imagini de calitate pentru produsele tale vor fi rasplatite de catre clientii tai prin cresterea numarului vanzarlor inregistrate. fotografiile de calitate sunt la fel de importante ca strategia de promovare a magazinului tau online si ar trebui sa reprezinte o prioritate in dezvoltarea afacerii tale.