Introducerea sistemelor care le permit utilizatorilor sa isi lase parerile despre un anumit produs direct pe site reprezinta una dintre cele mai mari schimbari care au avut loc in ceea ce priveste magazinele online. Fiind un element important pentru potentialii clienti, aceste sisteme au devenit rapid elemente esentiale ale unui magazin online de succes.
Una dintre cele mai mari prioritati ale detinatorilor magazinelor online ar trebui sa fie satisfactia clientilor. Cu cat un client este mai multumit de produs, cu atat acesta se va intoarce mai des pe site-ul tau si chiar va recomanda prietenilor produsele tale. Parerile clientilor te ajuta sa construiesti relatii de lunga durata cu acestia si sa cresti numarul vanzarilor. Amazon si eBay beneficiaza de avantajele pe care le ofera un sistem de review inca din 1997.
Majoritatea antreprenorilor online fac o greseala care le poate afecta afacerea pe termen lung atunci cand ignora, sterg sau nu raspund review-urile negative. Trebuie intotdeauna sa apreciezi atat parerile pozitive, cat si pe cele negative. Nu cauta scuze, recunoaste atunci cand ai gresit si ofera solutii eficiente pentru a remedia problema. Atat clientii, cat si potentialii clienti vor aprecia acest lucru si vor capata incredere in afacerea si produsele tale, fiind un exemplu concret al faptului ca parerilor lor sunt foarte importante pentru tine.
Faptul ca 88% dintre clienti au la fel de mult incredere in review-urile altor clienti ca in cazul recomandarilor personale este dovada a faptului ca aceasta optiune nu ar trebui sa lipseasca din magazinul tau online. Cu toate acestea, vizitatorii site-ului tau sunt atenti la doua aspecte importante:
1. Numarul de review-uri – nu vei castiga increderea vizitatorilor daca pe site-ul tau sunt doar 2 review-uri disponibile. 85% dintre clienti citesc pana la 10 review-uri inainte de a lua decizia de cumparare a unui produs;
2. Autenticitatea review-urilor – scopul acestora este de a afla parerile sincere ale unor potentiali clienti. In cazul in care acestea sunt false sau nu apartin unor clienti activi, vizitatorii vor parasi site-ul si isi vor pierde increderea in produsele tale.