Exista o legatura foarte stransa intre performanta unui magazin online si satisfactia clientilor. 47% dintre utilizatori se asteapta ca un site sa se incarce in mai putin de doua secunde, iar 40% parasesc un site care in incarca in mai mult de trei secunde. Pe langa alte elemente esentiale, precum structura site-ului sau siguranta clientilor, viteza unui site reprezinta un aspect esential in conturarea intregii experiente de navigare a utilizatorilor.
In general, numarul mare de produse dintr-un magazin online afecteaza viteza de incarcare a site-ului. Aceasta problema poate fi remediata rapid cu ajutorul unei echipe de specialisti. Iata care sunt cele mai importante 3 motive pentru care trebuie sa te asiguri ca magazinul tau online se incarca rapid:
Obtinerea unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare
Scopul motoarelor de cautare este de a-i ajuta pe utilizatori sa gaseasca rapid informatii relevante despre subiectul pe care il cauta online. In acelasi timp, scopul unui site este de a oferi aceste informatii pentru a obtine o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare. Algoritmii Google insa, nu se rezuma doar ca calitatea continutului , ci si la alte aspecte ale unui site, precum viteza de incarcare. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza, Google compara viteza de incarcare a mai multor site-uri care sunt afisate in motorul de cautare pentru un anumit cuvant cheie. Asadar, site-ul care se incarca mai rapid decat altul, va ocupa o pozitie superioara in rezultatele afisate utilizatorului.
Satisfactia clientilor
De ce au devenit magazinele online preferatele utilizatorilor? Deoarece acestia nu sunt nevoiti sa piarda foarte mult timp pana cauta produsul pe care si-l doresc intr-un magazin, iar atunci cand l-au gasit mai pierd cateva minute bune pana le vine randul la casa de marcat sa il plateasca. Acelasi lucru se aplica si in cazul magazinelor online. Un utilizator prefera sa cumpere de pe un site care se incarca rapid, decat sa astepte cateva secunde ca site-ul tau sa se incarce. Utilizatorii isi pierd rapid rabdarea, iar decizia de a accesa un alt site este la doar cateva milisecunde distanta.
Numarul vanzarilor
Un client multumit de experienta de navigare de care are parte pe site-ul tau, are sanse mult mai mari sa inregistreze o vanzare. Degeaba ai un numar foarte mare de produse la preturi mici si o structura a site-ului usor de parcurs, daca site-ul se incarca greu. Acesta nu ii va mentine pe utilizatori interesati o perioada lunga de timp si nu ii va determina sa inregistreze o comanda.
De asemenea, trebuie sa tii cont de faptul ca din ce in ce mai multi utilizatori navigheaza pe Internet de pe telefonul mobil. Daca magazinul tau online nu este responsive, vei pierde un numar mare de potentiali clienti. Detinerea unui site disponibil atat pe laptop, cat si pe telefon sau tableta nu mai reprezinta o optiune, ci o necesitate.