Perioada sarbatorilor este cea mai profitabila perioada din an pentru majoritatea companiilor, indiferent de domeniul de activitate. Oamenii sunt dispusi sa cheltuiasca mai multi bani in luna decembrie pe cadouri pentru familie, prieteni sau chiar pentru ei insisi decat in orice alta luna din an. Profita de aceasta ocazie pentru a te diferentia de concurenta si pentru a creste considerabil vanzarile in aceasta perioada.
Creeaza o baza de date cu adresele de email ale clientilor – pentru o afacere la inceput de drum este destul de dificil sa contruiesti o baza de date cu adresele clientilor si ale potentialilor clienti. De aceea, poti dezvolta strategii creative care te vor ajuta in aceasta privinta. De exemplu, ofera-le clientilor un cadou (discount, un produs gratis, un ebook etc.) in schimbul adresei lor de email. Odata ce clientul se afla in baza ta de date va face parte din campaniile de email marketing pe care le pregatesti.
Gaseste modalitati prin care sa conectezi produsele tale de sarbatorile de iarna – de exemplu daca isi desfasori activitatea in domeniul alimentar, in perioada sarbatorilor ofera-le clientilor idei de mancaruri pe care le pot prepara de Craciun, bineinteles folosind produsele tale. De asemenea, pentru o companie care vinde haine de copii, poti realiza un concurs in social media prin care utilizatorii trebuie sa posteze o imagine cu copilul lor purtand un costum cu tematica de Craciun, cumparat din magazinul tau online. Castigatorul poate primi o tinuta perfecta pentru intalnirea micutului cu Mos Craciun. Fii creativ!
Ofera transport gratuit – inainte cu aproximativ doua saptamani inainte de Craciun ofera-le clientilor transport gratuit la comenzile de pe site. Persoanele care obisnuiesc sa cumpere online raspund pozitiv la acest tip de promotii. Asigura-te insa ca toti posibilii cumparatori pot beneficia de aceasta oferta, indiferent de produsul pe care il aleg, de pretul acestuia sau de localitatea in care este livrat coletul.
Extinde programul de lucru – fiind o perioada atat de aglomerata, asigura-te ca le oferi clientilor o perioada mai lunga de timp in care acestia pot inregistra comenzi. Daca este nevoie, angajeaza persoane noi pentru serviciul de relatii cu clienti.
Fii creativ si incearca strategii de marketing diferite fata de cele cu care ti-ai obisnuit deja clientii.