Marketingul este procesul social fundamental care evolueaza intr-o societate pentru a facilita rezolvarea eficienta a nevoilor de schimb de valori ale consumului in cadrul acesteia. În spatele fiecarei companii mari exista o strategie de marketing exceptionala. Fiecare echipa de marketing are propria sa strategie insa majoritatea profesionistilor in marketing sunt de acord cu cateva principii fundamentale care ajuta in procesul de promovare a unui magazin online.
Clientul este persoana cea mai importanta din afacerea dumneavoastra
Clientul detine cheia pentru fiecare operatiune de succes desfasurata in cadrul unui magazin online. Principalul element din spatele vanzarilor retail de succes este clientul. Acesta ar trebui sa fie centrul afacerii dumneavoastra si tot ceea ce faceti trebuie sa se roteasca in jurul clientilor. Cunoscand tiparul clientilor si concentrandu-va asupra lor in tot ceea ce faceti reprezinta principala cale prin care sa va dezvoltati afacerea si echipa.
Detaliile fac diferenta in retail
Unul dintre cele mai renumite principii considerate in cazul vanzarii online este echivalarea procesului de vanzare cu detaliile care il contureaza. Aici apare si adevarata provocare: cum deveniti atent la detalii si care sunt acele detalii esentiale pe trebuie sa le aveti in vedere? În primul rand, trebuie sa intelegeti mai bine clientii.
Pentru a face acest lucru, fiecare comerciant online trebuie sa se concentreze asupra detaliilor pentru a asigura indeplinirea cu succes a scopurilor propuse initial. Greselile apar intotdeauna dar trebuie sa invatati din acestea si sa nu le repetati. Clientii vor intelege unele greseli minore, dar prea multe omisiuni ii vor indeparta de magazinul dumneavoastra. Întelegerea detaliilor este o abilitate cheie pentru a stapani domeniul vanzarilor online.
Principiul celor 4 factori esentiali in domeniul vanzarilor online
Acesta este un principiu foarte vechi dar care inca are valabilitate si joaca un rol primordial in promovarea unui magazin online. Acest principiu de vanzare va va ajuta sa intelegeti fundamentele generale ale unei afaceri online prin cei 4 factori esentiali: Produs, Pret, Loc, Promovare.
Produs: Aveti nevoie de produse pe care clientii dumneavoastra sa le cumpere si care sa satisfaca nevoile si dorintele acestora. Produsele trebuie, de asemenea, sa va aduca profit pentru a avea o afacere de succes.
Pret: Pretul trebuie sa fie consistent in intregul mix de marketing si sa indeplineasca toate cerintele necesare pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastra. Trebuie sa optimizati gama de produse astfel incat sa poata fi achizitionate de clienti si sa va aduca profit. Acest lucru ar putea insemna atat preturi ridicate cat si scazute – acest lucru depinde foarte mult de oferta disponibila si de clientii dumneavoastra;
Locul: Mediul online este locul in care dumneavoastra faceti afaceri cu un magazin online. Clientii dumneavoastra sunt foarte activi pe Internet, inclusiv pe toate platformele de socializare media si la fel trebuie sa fiti si dumneavoastra pentru a asigura promovarea eficienta a produselor comercializate.
Promovare: O data ce aveti produse disponibile la un pret corect, intr-un loc in care clientii dumneavoastra le pot accesa, trebuie sa faceti acest lucru cunoscut. Trebuie sa va promovati afacerea si produsele. Asigurati-va ca toti clientii stiu ca produsele dumneavoastra exista si ca sunt disponibile pentru ei la orice ora.