Pentru a fi competitiva, o afacere trebuie sa mentina in permanenta leagatura cu clientii si potentialii clienti. Odata cu aparitia Internetului si a retelelor de socializare, crearea si mentinerea unei relatii de lunga durata cu clientii este din ce in ce mai usor de realizat. Daca afacerea ta este la inceput de drum, este aproape imposibil sa iti atingi obiectivele si sa te dezvolti fara o strategie complexa de marketing digital.
In urma cu cativa ani, companiile erau concentrate pe transmiterea mesajului corect potentialilor clienti, insa astazi acestea pun accentul pe crearea unei experiente placute. Nu mai este suficient sa le prezinti clientilor ceea ce faci, ci trebuie sa le prezinti ceea ce ai facut, sa oferi dovezi clare, ce rezultate ai avut si cum iti doresti sa te dezvolti pe viitor. Asadar, cele mai bune tehnici de marketing digital care te vor ajuta sa iti dezvolti rapid afacerea sunt:
Dezvolta un site disponibil pe telefonul mobil
Desi este un aspect extrem de important pentru o afacere online, in special pentru magazinele online, inca sunt o multime de antreprenori care pierd din vedere acest aspect atunci cand dezvolta un site. Cheia succesului in mediul online este sa te adaptezi noilor schimbari tehnologice pentru ca oamenii isi schimba comportamentul online in functie de acestea. Faptul ca un site nu este disponibil pe telefonul mobil nu face decat sa indeparteze clientii si potentialii clientii ceea ce poate duce la pierderi financiare majore pe termen lung.
Call to action
Indruma vizitatorii site-ului sa actioneze asa cum iti doresti. Butoanele de actiune (call to action) contin imagini sau text care le solicita vizitatorilor sa indeplineasca o anumita actiune (sa te inscrii la newsletter, sa descarce un e-book, sa viziteze pagina de Facebook a companiei etc.). Cel mai indicat este ca butoanele de actiune sa ii trimita pe vizitatori pe landing page, ceea ce poate duce la cresterea numarului de conversii.
Imbunatateste experienta de navigare a utilizatorilor
O strategie eficienta de marketing digital implica timp si o documentare amanuntita asupra potentialilor clienti, din punct de vedere al intereselor si preferintelor. Astfel, antreprenorilor le va fi mult mai usor sa stabileasca obiectivele campaniei si sa gaseasca cea mai eficienta metoda care duce la indeplinirea acestora.
Adauga continut de calitate
Continutul a fost, este si va fi un element important al unei afaceri online de succes. Daca in urma cu cativa ani accentul era pus pe cantitatea continutul unui site, astazi atat potentialii clienti cat si motoarele de cautare iau in calcul calitatea acestuia. Apeleaza la specialisti pentru a fi sigur ca descrieri serviciilor sau textele promotionale sunt de cea mai buna calitate.