Navigarea pe Internet prin intermediul telefonului mobil ofera utilizatorului o experienta total diferita fata de desktop. La fel cum comportametul unui utilizator este diferit cand utilizeaza cele doua dispozitive, cele doua categorii de public tinta trebuie targetate separat. Paginile care au o rata de conversie mare pe versiunea de desktop a site-ului, pot oferi rezultate diferite atunci cand sunt accesate de pe telefonul mobil.
Comportamente diferite, strategii diferite
Cand vine vorba de navigarea pe internet, telefoanele mobile au castigat teren in defavoarea computerelor sau laptop-urilor. Comportamentul utilizatorilor este diferit, ceea ce inseamna ca ceea ce functioneaza pentru variante de desktop a unui site, nu are aceleasi rezultate atunci cand site-ul este accesat de pe telefonul mobil. Asadar, daca site-ul pentru telefonul mobil este la fel ca cel pentru desktop, analizand rezultatele, vei observa ca acestea ofera experiente de navigare diferite.
Oamenii utilizeaza telefonul mobil atunci cand doresc informatii rapide sau in timp ce se uita la tv, asteapta autobuzul sau beau o cafea. In schimb, atunci cand navigheaza pe Internet de pe computer, acestia acorda o atentie mult mai mare detaliilor, fiind concentrati pe un singur aspect: obtinerea informatiei. Pentru a obtine rezultatele pe care le doresti atat pe versiunea de mobil a site-ului, cat si pe cea pentru desktop, trebuie sa analizezi comportamentul utilizatorilor si sa creezi doua strategii diferite.
Sistemul de operare( iOS, Android) folosit pentru mobil influenteaza comportamentul utilizatorului
Desi atunci cand vorbim de utilizatorii smartphone-urilor nu acordam o atentie sporita sistemului de operare folosit, acesta este un aspect esential in identificarea comportamentului acestora. Studiile arata ca, spre deosebire de utilizatorii Android, utilizatorii iOS cheltuie de 4 ori mai multi bani pe aplicatii si cumpara cu pana la 78% mai mult prin intermediul telefonului mobil. Diferenta de pret dintre telefoanele care utilizeaza cele doua sisteme de operare este evidenta, utilizatorii iOS trebuie sa scoata din buzunar o suma mult mai mare de bani.
Asadar, sunt doua publicuri tinta diferite pentru care trebuie fie sa creezi strategii diferite, fie sa analizezi partile care functioneaza pentru ambele categorii de public si sa le dezvolti.
Analizarea traficului pe mobil si desktop
Pentru a obtine date precise in ceea ce priveste traficul provenit de pe desktop si de pe mobil, trebuie sa realizezi mai multe teste si sa urmaresti fiecare categorie in parte. Cu siguranta vei obtine informatii diferite, insa acestea au rolul de a te ajuta sa intelegi mai bine comportamentul utilizatorilor si sa iti adaptezi strategiile in functie de acesta.
Crearea unei versiuni pentru mobil a site-ului este cea mai eficienta modalitate de a atrage un numar mare de vizitatori si de a creste rata de conversie. Chiar si atunci cand acceseaza site-ul tau de pe desktop, arata-le si versiunea pentru mobil. Acest lucru dovedeste faptul ca aduci intotdeauna imbunatatiri in functie de preferintele clientilor si potentialilor clienti.