Platformele online de tipul Amazon sau eBay sunt un bun inceput pentru a invata ce informatii trebuie sa contina anuntul unui produs (descriere, poze etc.), cum functioneaza sistemul de inregistrare a platilor online si multe alte lucruri esentiale. Insa, la un moment dat, va trebui sa iti construiesti propriul brand. Desi par doua lucruri complet diferite, ele se aseamana in foarte multe privinte. Prin intermediul unui magazin online vei avea ocazia sa iti creezi propria identitate online si vei comunica mult mai eficient cu clientii si cu potentialii clienti. Iata ce beneficii iti ofera propriul magazin online:
1. Iti dezvolti un brand
In momentul in care un client cumpara un produs pe care il comercializezi, acesta va asocia acel produs cu platforma de pe care a cumparat produsul si nu cu persoana care il vinde. Atunci cand detii un magazin online, clientul va retine mult mai usor numele magazinului online de pe care a cumparat produsul si cel mai important, va stii exact ce site sa acceseze atunci cand doreste sa cumpere mai multe produse. Cu alte cuvinte, riscul de a cumpara de la concurenta nu este la fel de mare ca in cazul in care iti vinzi produsele pe eBay.
2. Ai acces la mai multe informatii despre client
Nu trebuie sa ii plictisesti pe clienti cu formulare complicate, este de a ajung ca acestia sa se autentifice cu adresa de mail si cu parola. Odata obtinuta adresa de email a clientilor, iti va fi mai usor sa realizezi campanii de marketing in functie de produsule pe care le-au cumparat anterior sau sa le oferi discount-uri clientilor fideli. De fiecare data cand un produs sau o gama de produse este la reducere, iti va fi mult mai usor sa ii informezi atat pe clientii fideli (prin intermediul unui newsletter), cat si pe clientii potentiali (prin bannere pe site sau campanii Pay-Per-Click).
3. Iti promovezi propria afacere, nu alt site
Te poti folosi de metodele de promovare online (social media, campanii PPC, bannere, newsletter etc) si offline (pliante, flyere, afise, reclame TV/radio etc.) care functioneaza cel mai bine pentru tine si pentru clientii tai. De asemenea, iti va fi mult mai usor sa testezi care metoda da rezultate si care nu. Aceste informatii iti vor fi de mare ajutor in dezvoltarea urmatoarelor strategii de marketing.
4. Te pozitionezi ca un specialist in domeniul tau de activitate
De la istoricul firmei pana la descrierile produselor si postarea unor articole interesante pe blog, toate aceste lucruri ii vor face pe clienti sa aiba mai multa incredere in compania ta si in produsele pe care le comercializezi. Pentru a oferi raspuns o singura data la intrebarile pe care le primesti cel mai des din partea clientilor, poti crea o pagina de tipul FAQ (frequent asked questions).