Abandonarea cosului de cumparaturi este o problema reala cu care se confrunta magazinele online. Chiar si clienti care viziteaza un magazin online cu scopul de a inregistra o vanzare, se pot razgandi pe ultima suta de metri, ceea ce duce la abandonarea cosului de cumparaturi. Rata medie a abandonarii cosului de cumparaturi este de 69%. Pentru a atinge obiectivul propus, trebuie sa te concentrezi mai putin pe produse, stoc sau inventar si mai mult pe dorintele clientilor si cum vei obtine increderea acestora.
Studiile in acest sens au scos la iveala date surprinzatoare:
– cea mai mare rata de abandon a cosului de cumparaturi se inregistreaza la mancare si bautura (75.7%), electronice si electrocasnice (74.1%), imbracaminte si incaltaminte (71.9%);
– rata de abandon este mai mare pe dispozitivele mobile: telefon (79%), tableta (67%) si desktop (62%). Aceste statici au fost stabilite dupa Black Friday 2014.
– cele mai importante motive pentru care clientii abandoneaza cosul de cumparaturi sunt: costuri de transport neasteptate (28%), imposibilitatea de a cumpara fara un cont in magazinul online (23%), datele clientilor pot fi puse in pericol (12%);
– 10% dintre clientii internationali abandoneaza cosul de cumparaturi la punctul de plata, in majoritate cazurilor, pagina de inregistrare a platilor fiind problema majora;
– joi este ziua cand se inregistreaza cea mai mare rata a abondonarii cosului de cumparaturi.
Daca ai observat ca rata conversiei este in scadere, acesta este un prim semn ca ar trebui sa cauti posibilele motive pentru care tranzactii nu au loc. Indiferent de rezultat, exista o rezolvare pentru fiecare problema.
Nu ascunde costuri
Cea mai buna solutie pentru a include taxele de transport sau alte costuri pe care le implica livrarea, este sa implementezi un calculator automat in cosul de cumparaturi. Majoritatea clientilor prefera ca transportul sa fie gratuit, iar atunci cand taxa de transport este prea mare sau costul total este ridicat, acestia isi indreapta atentia spre concurenta. Mentine-i interesati prin oferirea mai multor variate de transport, transportul gratuit in anumite zone sau tari fiind o optiune de luat in calcul.
Multiple modalitati de plata
Plata cu un card Visa sau Master Card este importanta, insa nu te limita doar la acestea, ofera-le clientilor si alte optiuni. Ia in calcul si optiunea de a apela la un alt furnizor de servicii de plata. Astfel, vei fi sigur ca potentialii clienti vor ramane interesati de magazinul tau si de produsele pe care le oferi.
Permite clientilor sa inregistreze vanzari fara a fi nevoiti sa se inregistreze in cont
29% dintre clientii online evita magazinele online care ii obliga sa se inregistreze in timpul procesului de cumparare. Cere-le clientilor sa se inregistreze dupa ce au achizitionat produsele dorite. Pentru a urmari activitatea unui client, poti solicita adresa de email.
Aminteste-le clientilor de cosurile de cumparaturi abandonate
Odata ce clientul a ajuns in faza de a pune in cosul de cumparaturi produsele dorite, primul pas a fost facut. Insa, inainte de a efectua plata pot interveni diferite obstacole: o pana de curent, computer-ul, laptop-ul sau tableta nu mai functioneaza etc. Pentru a-i aminti de produsele abandonate, trimite un email si eventual ofera un discount sau transport gratuit.
Elementele din cos trebuie sa fie vizibile tot timpul
Clientii trebuie sa aiba acces rapid la produsele adaugate in cosul de cumparaturi, indiferent de pagina pe care se afla. Faptul ca trebuie sa se intoarca pe o pagina anterioara de fiecare data cand clientul doreste sa vizualizeze produsele pe care urmeaza sa le comande, poate fi iritant.