Cateva secunde sunt de ajuns pentru-i convinge pe clienti sa ramana pe site-ul tau sau, in cel mai rau caz, pentru a-i indeparta. Cu cat magazinul online este mai simplu, mai usor de navigat si contine toate informatiile pe care vizitatorul le doreste, cu atat vizitatorul va petrece o perioada mai lunga de timp pe site-ul tau. Sunt o multime de lucruri, aparent nesemnificative, care contribuie la castigarea increderii clientilor. De la faptul ca informatiile postate pe site sunt corecte si complete, pana la calitatea produselor si siguranta clientului, toate aceste aspecte sunt esentiale pentru clienti si potentialii clienti. Asadar, cele mai importante modalitati prin care poti construi un magazin online de incredere sunt:
1. Design-ul
Un site cu un aspect placut le demonstreaza clientilor ca ai investit timp si bani in dezvoltarea acestuia, astfel incat fiecare vizitator sa aiba parte de o experienta placuta. Aspectul site-ului este la fel de important la aspectul magazinului fizic. Sa presupunem ca vrei sa iti cumperi un tricou si ai de ales intre doua magazine: unul unde hainele sunt cazute de pe umeras, nu sunt aranjate intr-o ordine logica, iar rafturile sunt pline de un praf gros de doua degete si unul unde fiecare umeras este pus la locul lui, incaperea este frumos luminata, iar muzica se aude in surdina. Unde alegi sa intri? Cel mai probabil vei alege al doilea magazin. Cu cat este mai simplu si mai primitor design-ul site-ului, cu atat va atrage un numar mai mare de clienti.
2. Asigura-te ca site-ul este actualizat
Informatiile de contact, descrierile produselor, modalitatile de plata sau taxele de transport trebuie sa fie actualizate. Chiar daca ai adaugat o postare in urma cu cativa ani, pagina respectiva este inca indexata de Google, iar daca informatiile care se regasesc in interiorul acesteia nu sunt corecte, clientii vor fi confuzi si nu vor finaliza vizita pe site, prin cumpararea unui produs. Site-ul trebuie sa contina ultimele noutati in materie de produse, oferte promotionale, evenimentele pe care le organizeaza sau la care participa compania.
3. Fii activ pe retelele de socializare
Social media este o componenta importanta a unei afaceri. Prezenta pe retelele de socializare are rolul de a familiariza clientii si potentialii clienti cu partea umana a companiei. Studiile arata ca majoritatea vizitatorilor site-ului, acceseaza paginile din social media inainte de a cumpara un produs. Daca pe Facebook, Twitter, Google Plus sau alta retea de socializare nu ai mai postat continut de luni de zile, cum poate stii un vizitator daca magazinul tau online mai este activ? Este esential sa interactionezi cu clientii si potentialii clienti, sa raspunzi comentariilor si sa apreciezi postarile preferate.
4. Castiga increderea clientilor prin produse
Fie ca ai cumparat online un ceas, o piesa de mobilier sau un tricou, cu siguranta cea mai mare indoiala pe care ai avut-o a fost ca produsul nu va arata la fel ca in fotografiile de pe site. Imaginile de calitate, care evidentiaza produsul din mai multe unghiuri este unul dintre cele mai importante criterii pentru un potential client. De asemenea, descrierea produsului si parerile altor clienti joaca un rol esential in castigarea increderii clientilor atat in brand-ul si produsele pe care le oferi.
5. Fii personal
Studiile arata ca oamenii au mult mai multa incredere in site-urile care includ imagini cu oameni, fie ca este vorba de echipa, de parteneri sau chiar de clientii existenti. O alta modalitate de a castiga increderea potentialilor clienti este adaugarea de clipuri video cu membrii echipei. Subiectul ales trebuie sa fie relevant afacerii. De exemplu, poti crea un filmulet de prezentare a echipei sau a companiei in care fiecare membru trebuie sa spuna cateva cuvinte sau un filmulet de prezentare a unui produs si cum trebuie folosit acesta sau un clip video care evidentiaza un experiment.
6. Date de contact usor accesibile
Recomandat este ca datele de contact sa fie afisate pe fiecare pagina a magazinului online. Astfel, atunci cand vizitatorul are o nedumerire sau doreste raspuns la o intrebare, acesta sa poata contacta rapid compania. Ofera-le clientilor mai multe canale prin care pot intra in contact cu tine, de la adresa si numar de telefon, pana la adresa de email, chat online sau social media.
De la design pana la modul de abordare a informatiilor postate pe site, aceste modalitati te vor ajuta sa castigi increderea clientilor si a potentialilor clienti in produsele pe care le oferi. Odata facut acest pas, vei putea observa cum numarul vanzarilor creste.