Rolul unui magazin online este de a atrage un numar mare de vizitatori si de a inregistra cat mai multe vanzari. Online gasesti orice produs, de la imbracaminte, incaltaminte, pana la mobilier, instrumente agricole sau materiale de constructii, iar lumea s-a obisnuit din ce in ce mai mult cu acesta modalitate rapida si eficient de a cumpara produsele preferate. Secretul unui magazin online de succes consta in satisfacerea nevoilor vizitatorilor. Concurenta online este atat de mare, incat trebuie sa iei in calcul chiar si cel mai mic detaliu atunci cand deciz sa iti muti magazinul in mediul online. Pentru a avea un magazin online de succes, acesta trebuie sa includa mai multe elemente care contribuie la o buna experienta de navigare a vizitatorilor tai:
Logo profesional
Logo-ul reprezinta cartea de vizita a unei afaceri. Un logo de calitate este usor de retinut si ii ajuta pe clientii si potentialii clienti sa recunoasca produsele tale. Atunci cand clientii tai acceseaza magazinul online, logo-ul trebuie sa fie fie vizibil.
Promotii
Pe langa faptul ca promotiile atrag atentia vizitatorilor, sunt o multime de persoane care achizitioneaza produse de care nu au nevoie, doar pentru ca sunt la reducere. Studiile arata ca pagina pe care vizitatorii unui magazin online petrec cel m ai mult timp este cea dedicata promotiilor si reducerilor. Preturile scazute ii determina pe vizitatori sa cheltuiasca sume mult mai mari decat si-au propus initial. Asadar, realizeaza o pagina pentru reduceri si foloseste o culoare aprinsa (in general rosu) pentru a o face mai vizibila.
Buton de cautare
Atunci cand ajung pe magazinul tau online, clientii vor sa gaseasca rapid produsele dorite. Un buton de cautare este esential, in special daca detii un numar mare de categorii si produse. Modul in care sunt afisate produsele cautate este un alt aspect de luat in calcul.
Cos de cumparaturi si sistem de autentificare
Cosul de cumparaturi este reprezentat, in majoritatea cazurilor de un icon sub forma unui carucior de cumparaturi. Aceasta optiune are rolul de a aminti clientilor ce produse urmeaza sa achizitioneze, care este pretul total dar si al fiecarui produs in parte, precum si alte detalii esentiale. Sistemul de autentificare trebuie sa fie usor de utilizat si sa nu oblige utilizatorul sa completeze un numar inutil de campuri (adresa de email, numele de utilizator si parola sunt suficiente).