Rata utilizarii telefonului mobil pentru a accesa Internetul este in crestere, oamenii doresc sa aiba parte de o experienta de navigare cat mai placuta, iar Google sustine aceasta idee prin dezvoltarea unor algoritmi speciali. Clientii aleg sa cumpere online nu numai datorita faptului ca economisesc timp, dar si pentru ca pot accesa site-ul companiei in timp ce se afla in magazinul fizic si pot compara produsele sau pot citi parerile celorlalti clienti.
Optiunea de cautare a unui site disponibil pe telefonul mobil (mobile search) reprezinta un element esential in strategia unui magazin online de succes. Acesta poate ajuta o afacere sa transforme rapid vizitatorii in clienti. Atunci cand ajung in magazinul tau virual, clientii vor sa gaseasca rapid produsele care ii intereseaza fara sa fie nevoiti sa acceseze pagini intregi. Pornind de la aceste informatii, am creat o lista cu cele mai importante aspecte de luat in calcul pentru a creste rata de conversie prin optiunea de „mobile search”
Clientii trebuie sa te poata apela rapid
Numarul de telefon trebuie sa apara pe toate paginile importante ale magazinului online, astfel incat clientii sa poata lua rapid legatura cu membrii echipei atunci cand doresc informatii. Studiile in acest sens arata ca peste 60% dintre clientii care inregistreaza o comanda de pe telefonul mobil, contacteaza telefonic compania. Acest procedeu trebuie sa fie usor de realizat, din ce in ce mai multe magazine online ofera clientilor posibilitatea de a apela un numar de telefon atunci cand dau click pe acesta, fara a fi nevoiti sa tasteze numarl in sine.
Include sugestii atunci cand utilizatorii cauta un anumit cuvant
Desi ai identificat cuvintele cheie cele mai folosite de clientii tai, este posibil ca acestia sa scrie gresit cuvantul sau sa foloseasca unele abrevieri. Cea mai buna modalitate de a-l face pe client sa ramana in continuare in site este sa ii oferi alternative. De exemplu, daca acesta a scris „Ceas Fosil”, sa apara mesajul „Ati dorit sa scrieti „ceas Fossil”? in loc de „Nu exista articole pentru afisare.”
Casuta de cautare trebuie sa fie vizibila
Cea mai buna modalitate de a-i determina pe clienti sa caute rapid produsul pe care il doresc este sa afisezi casuta de cautare pe fiecare pagina a site-ului. Aceasta trebuie sa fie pozitionata in partea de sus a paginii si sa atraga atentia vizitatorului. Majoritatea magazinelor online aleg sa afiseze aceasta optiune sub ofertele care sunt valabile in magazin.
Afisarea rezultatelor cautarii
Ordinea in care sunt afisate rezultatele cautarilor este un element care ii influenteaza pe clienti in procesul de cumparare. Cele mai relevante si cele mai populare produse trebuie sa fie plasate la inceput, fiind urmate de celelalte produse. Chiar si in acest caz, este posibil sa fie sute sau chiar mii de produse disponibile, iar filtrele nu trebuie sa lipseasca.
Specialistii acorda o importanta deosebita optimizarii magazinelor online pentru dispozitivele mobile (talbeta, telefon mobil). Un lucru este cert, clientii utilizeaza diferit telefoanele mobile de computere sau laptopuri, iar casuta de cautare (mobile search) este un element important in dezvoltarea strategiei pentru varianta de mobil a unui magazin online.