Principalul scop al utilizarii retelei de socializare Twitter este de a comunica rapid si eficient cu ceilalti utilizatori. Comportamentul utilizatorilor Twitter este dierit de cel al utilizatorilor altor retele de socializare precum Facebook, Google Plus, Instagram sau LinkedIn. Studiile arata ca persoanele active pe Twitter achizitioneaza produse online de 6,9 ori/luna, media cumparaturilor online inregistrate de persoanele care nu utilizeaza fiind de 4,3 ori/luna. Twitter are o influenta puternica asupra clientilor in ceea ce priveste procesul de cumparare a unui produs.
Platforma are 304 milioane de utilizatori activi lunar, cu varste si interese diferite. Majoritatea utilizatorilor Twitter au studii superioare si o varsta sub 50 de ani. O campanie de promovare pe Twitter poate creste notorietatea brandului, in timp ce atrage un numar mare de clienti. Desigur ca planficarea campaniei de planificare este n pas important, insa ceea ce conteaza mult mai mult este monitorizarea acesteia. Este important sa stii cine sunt persoanele care vorbesc despre brand, de unde provin, ce parere au despre produsele tale si multe alte informatii vitale pentru succesul campaniei.
Cum sa creezi cel mai bun anunt pe Twitter?
Adauga continut vizual
Fie ca preferi imaginile, infograficele sau clipurile video, asigura-te ca introduci continut cu un puternic impact vizual in postarile tale. Alege imagini relevante care completeaza informatiile postate in cele 140 de caractere pe care le ai la dispozitie sau care ofera un indiciu in ceea ce priveste continutul unui link. Creste interactiunea cu clientii adaugand continut sub forma de clipuri video sau ofera multiple informatii prin intermediul unui infografic. Beneficiile adaugarii continutului vizual pe Twitter sunt multiple: atrag atentia, ceea ce te ajuta sa intri in contact cu un numar mult mai mare de potentiali clienti, incurajeaza utilizatorii sa isi exprime parerile si multe altele.
Incurajeaza comunicarea
Pentru a primi un raspuns pozitiv din partea potentialilor clienti, trebuie sa fii la curent cu cele mai noi trenduri. Documenteaza-te si utilizeaza cele mai populare hashtag-uri relevante postarii tale. Cand nu te simti prea inspirat si nu ai idee ce subiect sa dezbati, intreaba-i pe prietenii tai virtuali. Vor fi mai mult decat fericiti sa iti raspunda, in timp ce tu aflii mai multe lucruri despre interesele acestora. Retine faptul ca retelele de socializare nu au scopul de a promova un produs, ci de a incuraja interactiunea dintre companie si clienti. Postarile tale trebuie sa urmeze regula 80/20 – 80% continut care incurajeaza interactiunea si 20% continut promotional (lansarea unui nou produs, oferte promotionale etc.)
Arata partea umana a companiei
Unul dintre motivele pentru care clientii si potentialii clienti aleg sa iti urmareasca afacerea pe retelele de socializare si nu doar pe site sau pe blog este ca acestia doresc sa afle mai multe despre partea umana a companiei. Cine sunt persoanele care fac parte din echipa? Cum se desfasoara o zi in firma ta? Cum arata sediul firmei? Care este parerea specialistului in marketing despre noua reclama la o cunoscuta pasta de dinti, spre exemplu? Potentialii clienti vor sa vada personalitatea oamenilor din spatele brandului, ceea ce ii ajuta sa se identifice cu acesta.
Nu este suficient sa implementezi aceste trucuri in strategia de promovare pe Twitter pentru a obtine rezultatele dorite, ci trebuie sa monitorizezi ce functioneaza si ce nu pentru clientii tai. Incearca intotdeauna lucruri noi!