Ne apropiem cu pasi repezi de perioada sarbatorilor, care incepe cu Halloween-ul, continua cu Black Friday si se incheie cu Craciunul si Revelionul. Lunile care urmeaza sunt cunoscute ca fiind cea mai profitabila perioada a anului, insa pentru a obtine rezultate extraordinare, iti recomand sa te apuci din timp de pregatirea site-ului. Stiu ca ai atat de multe lucruri de rezolvat in fiecare zi pentru a avea un magazin online de succes, incat uiti sa iti pregatesti site-ul pentru sarbatori. Anul asta insa, fa un mic efort si concentreaza-te mai mult pe pregatirea site-ului pentru un flux mare de trafic si vanzari. Pentru a te ajuta in acest proces si pentru a creste numarul comenzilor in aceasta perioada, ti-am pregatit o lista care te va ajuta sa iti pregatesti magazinul online pentru Black Friday.
Pasul 1: Stabileste canelele pe care se va desfasura campania
Campaniile de marketing sunt complexe, iar stabilirea fiecarui aspect in parte iti poate lua destul de mult timp. Acesta este principalul motiv pentru care trebuie sa incepi din timp planificarea campaniei de Black Friday. Primul pas este sa stabilesti canalele pe care va rula campania. Depinde numai de tine ce canale alegi, insa iti ofer o mana de ajutor si in aceasta etapa si iti spun mai multe despre cele mai populare canale de promovare:
- Social Media
De Black Friday, toata lumea este online si cauta cele mai profitabile oferte. Retelele de socializare sunt un instrument esential in perioada sarbatorilor. Acestea ii informeaza din timp pe clientii si potentialii tai clienti despre reducerile pe care le-ai pregatit, ceea ce inseamna mai multi vizitatori pe site si implicit, mai multe vanzari. Daca vreo sa fii sigur ca anuntul tau iese in evidenta, foloseste Facebook Ads. Astfel, ai posibilitatea de a alege utilizatorii carora sa le afisezi anuntul (tara, limba vorbita, varsta, interese, sex etc.) - Email marketing
Principalul avantaj al unei campanii de email marketing este ca te adresezi clientilor existenti, astfel sansele de a creste traficul pe site si de a inregistra vanzari sunt mult mai mari decat in cazul unei campanii pay-per-click. Astfel de campanii iti ofera posibilitatea de a promova produse din acceasi categorie din care clientii au ales deja unul sau mai multe produse. - Pay-per-click
Probabil ai luat deja in calcul dezvoltarea unei campanii in Google AdWords. Daca apelezi la o astfel de campanie de Black Friday, asigura-te ca bugetul alocat este mai mare in aceasta perioada datorita faptului ca multe site-uri apeleaza la campaniile PPC. Anunturile tale trebuie sa contina call to action de genul „vezi reducerile de pana la 80%”, click aici si beneficiaza de transport gratuit”, „Vezi oferta de Black Friday”. - Blog
Blog-ul reprezinta un instrument puternic de marketing pe tot parcursul anului, insa de Black Friday acesta poate fi tot ceea ce ai nevoie pentru o campanie de succes. Creeaza articole pe blog pentru fiecare categorie de produse care sunt la reducere in aceasta perioada. Include link-uri catre produse si ofera informatii despre beneficiile pe care le ofera. Apeland la strategii complexe de optimizare pentru motoarele de cautare, magazinul tau online va atrage noi clienti.
Pasul 2: Creeaza un calendar
Un proverb englez spune ca sincronizarea este totul, iar in cadrul unei campanii de promovare, nu exista altul mai potrivit si mai adevarat. Pentru a fii sigur ca nu uiti sa postezi un anumit articol de blog sau o imagine pe Facebook, creeaza inca un calendar al promovarii. Include toate datele importante, de la zilele si orele la care incepe si se termina o campanie, pana la zilele si orele la care vei afisa anunturile.
Pasul 3: Creeaza un Landing Page
Aceasta este prima pagina pe care ajung utilizatorii atunci cand iti viziteaza magazinul online. Un landing page creat special pentru sarbatoarea de Black Friday te va ajuta sa cresti rata de conversie.
Pasul 4: Realizeaza elementele grafice ale campaniei
Elementele grafice vor intregii campania de promovare si vor induce clientilor si potentialilor clienti starea pe care ti-o doresti, adica sa cumpere cat mai multe produse din magazinul tau online. Opteaza pentru fonturi mari, imagini potrivite sarbatorii de black Friday si culori vii. Reducerile exprimate in procente atrag rapid atentia vizitatorilor.
Pasul 5: Pune campania in practica
Acum ca toate elementele campaniei sunt puse la punct, nu iti ramane decat sa dai drumul campaniei, tinand cont de calendarul pe care l-ai realizat anterior.
Pasul 6: Urmareste campania si fa modificarile necesare
Fara o analiza amanuntita asupra rezultatelor campaniei, nu vei stii daca aceasta functioneaza sau nu. Online gasesti o multime de instrumente care te ajuta in acest sens, insa cel mai popular, complex si usor de folosit este Google Analytics. In functie de rezultatele obtinute, fa modificarile necesare pentru a creste succesul campaniei.
Campania s-a incheiat, insa nu si munca ta in acest proiect. Analizeaza fiecare aspect al campaniei pentru a invata cat mai multe lucruri din aceasta experienta. Numai asa poti realiza o campanie mai buna data viitoare!