Optimizarea pentru motoarele de cautare, pe scurt SEO, este procesul prin care se imbunatateste vizibilitatea unui site sau magazin online in motoarele de cautare. O pozitionare mai buna in motoarele de cautare aduce o multime de beneficii unui magazin online, de la cresterea numarului vizitatorilor pana la construirea rapida a brand-ului. Google alege cu atentie site-urile care ocupa primele pozitii in rezultatele cautarii unui utilizator, pentru a oferi informatii relevante si intereseante.
1. Optimizeaza imaginile produselor
Utilizatorii de Internet utilizeaza optiunea de cautare a unor imagini din ce in ce mai des. De aceea, este esential ca fiecare imagine a produselor tale sa aiba o denumire optimizata. Fiecare cuvant cheie folosit in denumirea unei imagini trebuie sa fie in stransa legatura cu produsul.
2. Evita continutul duplicat
Google este foarte strict in ceea ce priveste continutul duplicat. Motorul de cautare penalizeaza site care au astfel de continut. Desi unele produse pot fi asemanatoare, descrierea acestora trebuie sa fie diferita, bine structurata si relevanta produsului. Mai bine sa previi aceasta problema, decat sa incerci sa recastigi increderea Google in afacerea ta.
3. Utilizeaza descrieri meta pentru fiecare pagina
Fiecare pagina a site-ului este diferita, destinata unui anumit scop. Descrierea meta a unei pagini trebuie sa fie clara si sa le ofere un motiv vizitatorilor sa acceseze acea pagina.
4. Structura URL-urilor
Structura URL-urilor este importanta din doua puncte de vedere:
– ii ajuta pe vizitatori sa inteleaga despre ce este vorba pe pagina respectiva;
– motoarele de cautare vor indexa mai rapid paginile tale.
5. Masoara rezultatele
O strategie de marketing are un scop bine definit: de a creste numarul vanzarilor. Pentru a obtine rezultatele dorite este esential sa masori rezultate. Astfel, vei vedea ce element al campaniei a avut un impact puternic asupra clientilor si potentialilor clienti. Unul dintre cele mai populare instrumente in acest sens este Google Analytics care iti ofera informatii despre locul din care provin cei mai multi vizitatori, despre numarul vizitatorilor si multe alte detalii vitale pentru afacerea ta.