Site-ul tau, indiferent ca este un site de prezent si cu atat mai mult in cazul unui magazin online are nevoie de o strategie de marketing foarte bine pusa la punct pentru a atrage vizitatorii si mai apoi, pentru a-i transforma in clienti. Specialistii in marketing utilizeaza strategii complexe, bazate pe elemente psihologice, de la culori atent alese, pana la influenta social media, bannere care anunta ofertele promotionale si sentimentul de urgenta. Pornind de la un scop foarte bine definit, campania de marketing pe care o alegi pentru dezvoltarea magazinului tau online trebuie sa fie foarte bine planificata. In funtie de necesitatile tale, poti pune in practica urmatoarele strategii de marketing:
1. Alege cu atentie culorile
Culorile au o influenta foarte mare asupra noastra, de la culorile hainelor pe care le purtam, machiaj pana la culorile pe care le asociem imediat cu o traire, un sentiment sau chiar un domeniu de activitate. De exemplu, rosu este asociat cu pasiunea, forta, dragostea, albul este asociat cu puritatea, inocenta. In mediul de vanzari, culorile pot avea semnificatii diferite:
– rosu – poate semnifica pericol, risc. Pe de alta parte, este o culoare care nu trece neobservata, tocmai de aceea este utilizata pentru a semnala produsele promotionale.
– albastru – este una dintre cele mai utilizate culori in vanzari, deoarece inspira incredere.
– negru – este o culoare care ar trebui evitata.
– verde – inspira prospetime, de aceea este adesea utilizata in campaniile de marketing pentru produse alimentare sanatoase, produse proaspete si pentru intretinerea naturii.
2. Preturi de forma 1,95 lei, 1,97 lei, 1,99 lei
Aceasta forma de preturi are un efect surprinzator asupra oamenilor, ii determina sa rotunjeasca preturile in jos, adica pretul de 5,99 lei este, in mintea clientilor mai aproape de 5 lei si nu de 6. Majoritatea campaniilor de marketing, atat online, cat si offline mizeaza pe aceasta strategie care ofera rezultate pozitive rapid.
3. Continut de calitate
Sansele ca un vizitator care acceseaza magazinul tau online sa nu achizitioneze nimic la prima vizita sunt foarte mari. Inainte de a decide magazinul online de la care va cumpara, va incerca sa afle cat mai multe informatii despre companie (istoric, misiune, viziune, valori, obiective, proiecte etc.), despre produse (ce produse comercializeaza, din ce material sunt confectionate, ce parere au clientii despre produsele respective etc.) si chiar despre prezenta pe retelele de socializare (Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn etc.). Daca la prima vizita nu va gasi toate informatiile necesare, nu doar ca nu va achizitiona produsele tale, dar sansele ca el sa se reintoarca pe site sunt foarte scazute.
4. Influenta social media
O pagina de Facebook bine intretinuta, cu postari interesante periodice va “trimite” pe magazinul tau online un numar foarte mare de persoane. Cu cat esti prezent pe mai multe canale ale mediului online, cu atat magazinul tau va inregistra un numar mai mare de vanzari. Informatiile circula rapid, si este suficient ca o singura persoana sa distribuie postarea ta in lista sa de prieteni pentru a creste traficul pe site.
5. Sentimentul de urgenta
Trebuie sa recunoastem, suntem atrasi fara voia noastra de mesajele care ne anunta ca mai sunt doar 2 perechi de pantofi marimea noastra disponibile pe stoc sau de cele care expira in cateva zile sau ore. Multe dintre persoanele care achizitioneaza acel produs, realizeaza ulterior, ca nu aveau nevoie de acel produs. Asadar, strategia de a-i induce clientului sentimentul de urgenta, prin faptul ca va rata oferta daca nu cumpara rapid produsul functioneaza. Cu toate acestea, campaniile de acest gen trebuie sa fie reale, adica pretul initial sa fie mai mic doar in intervalul de timp mentionat, iar cantitatea afisata de perechi de pantofi disponibila sa fie cea adevarata.
6. Bannere care anunta oferte promotionale
Un vizitator acceseaza magazinul tau online pentru a achizitiona un produs anume. Dar atunci cand observa alte oferte promotionale, pe langa produsul initial, va mai adauga in cosul de cumparaturi virtual si alte produse.