Traficul pe site-ul sau magazinul tau online este important, dar cel mai mult conteaza calitatea, cine sunt persoanele care ajung sa iti viziteze magazinul online si nu cantitatea acestora. Cu alte cuvinte, situatia ideala este ca acestia, de la simpli vizitatori sa se transforme in cumparatori. Aceasta schimbare nu se face peste noapte, ci trebuie sa iti cunosti foate bine publicul tinta si sa realizezi strategii complexe de marketing care sa ii determine sa aiba incredere in compania si produsele tale. Odata ce le-ai dovedit ca esti un partener de incredere si ca le poti oferi produsele pe care acestia si le doresc, rezultatele nu vor intarzia sa apara. Pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a transforma vizitatorii in clienti sunt:
Cunoasterea publicului tinta – pentru a-i determina pe vizitatori sa cumpere produsele tale, trebuie sa stii exact ce isi doresc acestia. Acesta este elementul cheie in dezvoltarea magazinului tau online. Odata stabilit ceea ce isi doreste publicul tau tinta, iti va fi mult mai usor sa le oferi exact acele produse de care au nevoie. In plus, asigura-te ca le oferi cat mai multe detalii despre fiecare produs, categorie sau subcategorie de produs, de la descrieri pana la articole pe blog care i-ar putea ajuta sa utilizeze eficient sau intr-un md creativ produsul.
Viteza – indiferent de numarul paginilor, produselor, categoriilor sau subcategoriilor magazinului tau online, viteza de incarcare nu ar trebui sa fie o problema. Oamenii au evoluat odata cu internetul si mediul online si nu se mai multumesc cu putin. Pentru a-i determina pe clienti sa achizitioneze in continuare produsele tale, trebuie sa aduci permanent imbunatatiri functionalitatii site-ului si sa ii surpinzi de fiecare data cu ceva nou. Sunt atat de multe magazine online, incat este putin probabil ca produsul tau sa nu poata fi cumparat de pe un alt magazin online, iar atunci cand clientul are atat de multe optiuni, o va alege pe cea mai potrivita atat din punct de vedere al produsului in sine, cat si al intregii experiente de navigare.
Indeamna la actiune – pentru a actiona asa cum iti doresti este important sa le atragi atentia clientilor asupra acestui aspect. Butoanele de tipul “call-to-action” provoaca un raspuns imediat in randul vizitatorilor site-ului si se evidentiaza prin formulari de tipul “click aici”, “afla mai multe”, “suna acum”, “aplica pentru…”, “cumpara acum”. Fiecare pagina a site-ului trebuie sa indemne la actiune, fie ca este vorba de achizitionarea unui produs sau serviciu, contactarea companiei, inregistrarea pentru newsletter sau urmarirea paginilor din social media.
Prezinta cat mai clar oferta – fiecare pagina a site-ului tau trebuie sa contina elementele care diferentiaza produsele tale de cele ale competitiei. Daca vinzi un produs complex la un pret destul de mare, trebuie subliniate atat elementele componente ale acestuia, cat si modalitati de utilizare. Detaliile despre produs au rolul de a ajuta cumparatorul sa se familiarizeze cu produsul, dar in acelasi timp vei deveni credibil si vei fi catalogat ca un specialist in domeniul tau de activitate.
Trimite email-uri pentru cosurile de cumparaturi abandonate – astfel de email-uri au rolul de a aminti clientilor ca nu au finalizat comanda. Se poate intampla ca un cos de cumparaturi sa fie abandonat fara voia clientului, atunci cand site-ul nu a mai fost disponibil, a intervenit o pana de curent, a picat internetul sau pentru ca procesul de inregistrare a comenzii este prea complicat. Indiferent care ar fi motivul pentru care clientul nu a finalizat comanda, un email care il informeaza acest lucru este intotdeauna binevenit.