Felul in care este ambalat un produs joaca un rol important in strategia de marketing a unei companii. Desi este un aspect ignorat de antreprenori, ambalajul unui produs poate determina clientul sa cumpere sau sa nu cumpere produsul. Este important pentru client ca produsul sa ajunga la el in stare perfecta, chiar daca este vorba de produse fragile, care se pot deteriora usor si indiferent de modalitatea de livrarea (cu trenul, vaporul, masina etc.)
Despachetarea unui produs este primul contact direct intre companie si client, iar prima impresie se contureaza in doar 100 milisecunde. Orice afacere ar trebui sa profite de aceasta oportunitate de a adauga un plus de valoare produselor tale si de a oferi, in acelasi timp, o experienta placuta si memorabila pentru clientii tai. Studiile arata ca peste 50% dintre clienti inregistreaza alte comenzi de la aceeasi companie daca ambalajul unui produs i-a impresionat si 40% dintre acestia posteaza o imagine cu pachetul pe retelele de socializare.
Sunt foarte multe lucruri care contribuie la impachetarea unui produs, de la cutie si banda adeziva folosita pana la mostre sau scrisoare de multumire. Important este sa experimentezi si sa descoperi care sunt cele mai apreciate modalitati de impachetare a unui pachet de catre clientii tai. Iti poti surprinde clientii de fiecare data, iar daca nu te simti inspirat, ti-am pregatit o lista cu elemente carora sa le acorzi o atentie sporita:
Cutia, hartia care imbraca produsul – in general, cutiile produselor sunt fie albe, fie maro. Daca bugetul iti permite, poti crea cutii de diferite dimensiuni, personalizate cu logo-ul companiei si alte elemente specifice. O alternativa mult mai ieftine, care poate avea un efect similar in randul clientilor este adaugarea unui sticker cu logo-ul companiei. De asemenea, hartia care imbarca prodului are rolul de a proteja produsul, dar in acelasi tip ii ofera clientului o doza de mister. Ramane la aprecierea ta daca acestea vor fi personalizate sau nu.
Banda adeziva – renunta la clasica banda adeziva transparenta sau maro si alege o culoare specifica afacerii tale.
Scrisoare de multumire – o scrisoare de multumire scrisa de mana ofera o nota personala si le ofera clientilor o mai mare incredere in produsele tale. Nu uita sa incluzi in scrisoare urmatoarele elemente:
– foloseste numele clientului;
– mentioneaza motivul pentru care ai ales sa introduci scrisoarea in pachet;
– creaza o oportunitate de continuare a colaborarii;
– incheie cu o urare si semneaza-te.
Mostre de produs – aceasta modalitate este eficienta din doua motive:
1. clientul primeste un produs gratis
2. ii starnesti curiozitatea clientului in ceea ce priveste noul produs.
Cadou – cadoul nu trebuie sa fie scump, insa ii va surprinde in mod placut pe clienti. Poti alege stickere cu logo-ul companiei, o punga de bomboane, o insigna sau daca vinzi articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii poti alege o pereche de cercei care sa se potriveasca cu produsul comandat.
Card de discount – poti adauga un card de discount pentru urmatoarea comanda sau pentru a-l darui unui prieten.
Asa cum spunea Jonathan Ive, designer la Apple „despachetatul poate fi teatru, poate crea o poveste.”