Prima impresie conteaza, iar atunci cand un vizitator ajunge pe site-ul tau, design-ul este elementul care ii determina pe acestia sa stea pe site sau sa se orienteze catre altul. Desi poate nu ti-ai dat seama, acelasi comportament il ai si tu, atat in mediul online, cat si in mediul offline. Fiecare element, oricat de neinsemnat ar parea initial, contribuie la formarea unei impresii despre o afacere, o persoana sau chiar despre calitatea unui produs. Chiar daca, aceasta prima impresie nu este intotdeauna cea reala, are un impact extrem de mare in actiunile urmatoare.
Scopul tau este sa impresinezi potentialii clienti inca de la prima vizita pe site, sa le inspiri incredere si sa ii determini sa cumpere produse din magazinul tau online. Iata cele mai importante trucuri de care trebuie sa tii cont pentru a-i determina pe clienti sa stea o perioada mai lunga de timp pe site si pentru a-i impulsiona sa inregistreze o comanda.
Psihologia culorilor
Culorile reprezinta o parte extrem de importanta a unei companii, indiferent daca vorbim de brand awareness sau de strategiile de marketing pe care le dezvolta. Peste 80% din vizitatorii unui site cumpara un produs datorita culorii pe care acesta o are. S-au realizat numeroase studii pentru a descoperi cum influenteaza culorile procesul de cumparare, iar cele mai interesante rezultate au fost:
– femeile prefera culorile mai sterse, in timp ce barbatii sunt atrasi de culorile mai aprinse;
– cele mai eficiente culori pentru magazinele de haine sunt: roz, mov si alb;
– albastru, negru si portocaliu sunt culori asociate cu domeniul bancar;
– verde este asociat cu sanatatea si este perfect pentru restaurante, magazine online de produse naturiste sau adaposturi de animale.
Bannerele care anunta reduceri de preturi sunt rosii, iar aceasta culoare nu a fost aleasa intamplator. Rosu da senzatia de urgenta, creste bataile inimii si ii determina pe clienti sa cumpere produse de care in realitate nu au nevoie.
Psihologia plasarii butoanelor CTA (call to action)
Pentru a actiona asa cum iti doresti, vizitatorii trebuie sa fie indrumati. Acesta este rolul butoanelor call to action. Atunci cand deschidem o pagina web, ne concentram atentia pe mijlocul paginii, iar acesta este locul perfect pentru a adauga un CTA. Daca exista mai multe butoane de call to action, primul trebuie sa fie cel mai important. Acesta trebuie sa iasa in evidenta nu numai prin locul pe care il ocupa in pagina, ci si prin culoare si forma. Formele geometrice cu colturi ascutite distrag atentia de la ceea ce se afla in interiorul lor. Asadar, butoanele call to action cu margini rotunjite capteaza atentia vizitatorilor pentru mai mult timp.
Psihologia emotionala
Sunt unele emotii care ii determina pe cumparatori sa cumpere un anumit produs – nevoia de a face parte dintr-un grup, iubire, tristete, senzatia de a nu pierde ceva important. Cel mai bun exemplu este Apple care, inca de la inceput, a transmis mesajul ca pentru a te incadra in categoria oamenilor cool trebuie sa detii cel putin un iPhone. Produsul trebuie sa respecte unele elemente care atrag categoria de public vizata. De exemplu, daca vinzi echipamente de fitness pentru femei, poti folosi o imagine cu o femeie la sala, imbracata intr-un echipament mov, roz sau rosu in care nu numai ca arata foarte bine, dar poate realiza cu usurinta exercitiile fizice. Daca realizezi o promotie de tipul B2B (business to business), incearca sa mentii totul cat mai simplu si sa folosesti culori care exprima incredere si putere (albastru, alb).