Numele de domeniu este primul pas in dezvoltarea unui brand online. Pe langa faptul ca acesta trebuie sa fie usor de retinut, de pronuntat si de scris, sa fie relevant domeniului de actvitate, numele de domeniu trebuie sa transmita emotia dorita. Cum planuiesti sa atragi vizitatorii pe site-ul tau: prin intermediul retelelor de socializare, prin campanii PPC (pay per click) sau iti doresti ca vizitatorii sa ajunga la tine direct din motoarele de cautare? In functie de raspunsul la aceasta intrebare, poti stabili numele de domeniu pentru un magazin online.
1. Sugereaza vizitatorului ca este un magazin online si nu un site de prezentare sau blog
Una dintre cele mai simple metode este de a adauga cuvantul „magazin” sau in engleza „store”. Include aceste cuvinte in constructia numelui de domeniu astfel incat acestea sa se integreze perfect. Cu alte cuvinte, daca magazinul tau online se adreseaza persoanelor peste 50 de ani, cel mai indicat ar fi sa renunti la cuvantul „outlet” in constructia numelui de domeniu.
In aceasta categorie pot fi include cuvinte precum:
– magazin;
– store/shop;
– outlet;
– boutique;
– bazar;
– mall.
2. Nume de domenii care nu inseamna ceva anume
Acestea nu utilizeaza cuvinte cheie. Daca vrei ca un potential client sa stie ce produse gaseste in magazinul tau online, doar atunci cand aude numele site-ului, aceasta nu este optiunea potrivita pentru tine. Insa, daca iti doresti un nume original si distractiv, poti opta pentru aceasta varianta.
3. Nume de domenii care includ cuvinte cheie specifice domeniului de activitate sau a produselor
Cauta cat mai multe cuvinte cheie si foloseste abreviatii, varianta de singular si plural a cuvintelor cheie pana cand gasesti varianta care transmite mesajul si emotia dorita.
Nu ramane blocat la un singur cuvant cheie! Experimenteaza cat mai multe variante pana gasesti numele de domeniu potrivit pentru magazinul tau online. Este foarte important sa ai rabdare si sa nu te descurajezi daca numele de domeniu pe care ti-l doresti este deja inregistrat.
Nu uita ca un nume de domeniu perfect trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii esentiale:
– sa fie scurt (in jur de 15-20 de caractere);
– usor de retinut (compus din maxim 3 cuvinte);
– usor de scris;
– usor de pronuntat;
– unic;
– nu trebuie sa contina paranteze sau numere;
– sa foloseasca o extensie de domeniu relevanta publicului tinta.