Cloudshop

Realizare magazine online | WooCommerce | Wordpress
  • Start
    • Despre Noi
    • Avantaje
    • Intrebari Frecvente
  • Pachete eCommerce
    • Oferta noastra
    • Demo Gratuit
  • Servicii
    • Administrare magazine online
    • SEO – Optimizare motoare cautare
    • Marketing Online
    • Audit & Consultanta
    • Copywriting & Content Marketing
  • Blog
  • Contact
    • Suport Tehnic 24 x 24
Home
/
Blog
/
Cum sa scrii un plan de marketing?

Cum sa scrii un plan de marketing?

aprilie 29, 2015

Planificarea atenta este cel mai important aspect de care trebuie sa tii cont atunci cand doresti sa realizezi o strategie de marketing pentru serviciile sau produsele pe care le oferi clientilor. Scopul principal al realizarii unui plan de marketing este sa intelegi mai bine nevoile si dorintele clientilor si sa actionezi asa cum acestia isi doresc.

Inainte de a incepe planificarea propriu-zisa trebuie sa stabilesti trei aspecte esentiale:
1. Bugetul – care este suma de bani in care vrei sa te incadrezi pentru promovarea unui serviciu sau a unui produs?
2. Puncte tari si puncte slabe – care sunt punctele tari si punctele slabe ale companiei? Care sunt elementele prin care te diferentiezi de concurenta? Ce aspecte ai vrea sa imbunatatesti?
3. Echipa – stabileste echipa care va lucra la proiect. Identifica rolul fiecarui membru si traseaza sarcini clare.

Trebuie sa stii inca de la inceput ca acest proces este consumator de timp si necesita documentarea amanuntita privind domeniul tau de activitate, competitori si care este locul tau pe piata. Cu toate acestea, toate informatiile obtinute te vor ajuta sa iti indeplinesti obiectivele.

Stabilirea obiectivelor
Acesta este punctul de pornire al planului de marketing si trebuie sa trebuie sa fie cat mai specific. Incearca sa inlocuiesti obiectivele de genul „cresterea numarului clientilor” cu formulari mult mai specifice precum „atragerea a 30 de clienti noi lunar”.
Nu te gandi inca la cum vei indeplini obiectivele. Acesta este un aspect pe care il vei clarifica mai tarziu in procesul de realizare a unui plan de marketing.

Identificarea publicului tinta
Include orice element care ar putea fi relevant identificarii clientilor potentiali, cum ar fi:
– varsta;
– sex;
– mediul rural/urban;
– venituri.

Odata stabilite aceste aspecte, axeaza-te pe profilul psihografic al acestora:
– hobby-uri;
– interese : muzica, reviste, carti, emisiuni TV etc.

Analiza concurentei
Aici trebuie sa analizezi cei mai importanti concurenti din mai multe puncte de vedere:
– publicul tinta;
– pretul produselor/serviciilor;
– promotii active;
– caracteristicile produselor;
– produse/servicii oferite.
Cea mai buna modalitate de a obtine rapid toate aceste informatii este de a realiza analiza SWOT a acestora. Astfel, iti va fi mai usor sa identifici punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile la care acestia sunt dispusi.

Plan promotional
Aici trebuie sa incluzi canalele pe care se va desfasura campania de marketing si ce impact vor avea acestea asupra companiei tale. In functie de buget, alege cat mai multe canale:
– campanii PPC (pay-per-click);
– retele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, Instagram etc.);
– newsletter;
– bloguri;
– afise, flyere, brosuri, cataloage;
– optimizare SEO;
– parteneriate.

Sunt o multime de aspecte care trebuie analizate atunci cand decizi sa realizezi un plan de marketing. Trebuie sa iei in calcul si dimensiunea afacerii tale inainte de a crea un plan de marketing. Daca esti la inceput de drum, recomandabil este sa te axezi doar pe anumite canale atent delimitate. Odata ce campaniile active devin profitabile, poti incerca si alte modalitati de promovare (TV, radio, afise, bannere etc.)

 

Dubleaza vanzarile magazinului online prin SEO
Cum sa optimizezi politica de returnare a produselor?

Related Posts

  • Cele mai noi trenduri e-commerce in 2018

    Domeniul e-commerce se îndreaptă cu pași repezi către noi modalități prin care pot fi valorificați
    mai multe detalii
  • Principii esentiale in promovarea unui magazin online

    Marketingul este procesul social fundamental care evolueaza intr-o societate pentru a facilita rezolvarea eficienta a
    mai multe detalii
  • 3 motive pentru care fiecare magazin online trebuie sa aiba un blog

    Continutul este una dintre cele mai importante parti componente ale procesului de SEO  pentru orice
    mai multe detalii
  • 4 motive pentru care sa iti dezvolti propriul magazin online

    Platformele online de tipul Amazon sau eBay sunt un bun inceput pentru a invata ce
    mai multe detalii

Articole recente

  • Cele mai noi trenduri e-commerce in 2018
  • Principii esentiale in promovarea unui magazin online
  • 3 motive pentru care fiecare magazin online trebuie sa aiba un blog
  • 4 motive pentru care sa iti dezvolti propriul magazin online
  • Cum poti creste numarul clientilor cu ajutorul unui chat live?

NE GASITI SI PE FACEBOOK:

  • Facebook

Despre Noi

CloudShop este serviciul dedicat magazinelor online oferit de Dow Media. Din 2004, am invatat continuu si am investit in instrumente tehnologice de ultima generatie pentru a propune clientilor cele mai bune solutii de e-commerce, care pot fi personalizate in functie de nevoile specifice ale fiecarui magazin online.

Avantaje

CloudShop ofera clientilor o serie de beneficii, dintre care amintim: - monitorizarea eficienta a proiectelor; - acces rapid in orice moment, de pe orice dispozitiv; - cresterea performantelor; - siguranta sporita a datelor; - optiuni avansate de personalizare a magazinului online; - suport tehnic rapid.

Servicii complete

Oferim solutii complexe de administrare a intregului magazinului online, a catalogului de produse, servicii SEO sau de marketing astfel incat fiecare client sa isi dezvolte rapid afacerea si sa obtina rapid rezultatele dorite.
Cloudshop © 2025.