Cloudshop

Realizare magazine online | WooCommerce | Wordpress
  • Start
    • Despre Noi
    • Avantaje
    • Intrebari Frecvente
  • Pachete eCommerce
    • Oferta noastra
    • Demo Gratuit
  • Servicii
    • Administrare magazine online
    • SEO – Optimizare motoare cautare
    • Marketing Online
    • Audit & Consultanta
    • Copywriting & Content Marketing
  • Blog
  • Contact
    • Suport Tehnic 24 x 24
Home
/
Blog
/
Importanta analizei SWOT in dezvoltarea magazinului online

Importanta analizei SWOT in dezvoltarea magazinului online

februarie 2, 2016

Unul dintre cele mai utilizate si eficiente instrumente de planificare pe care le poate utiliza o companie este analiza SWOT. Termenul SWOT este un acronim care provine din limba engleza S = strengths (puncte tari), W = weaknesses (puncte slabe), O = opportunities (oportunitati) si T = threats (amenintari). Punctele tari si punctele slabe sunt factori interni, care se refera strict la organizatie si asupra carora detii controlul, in timp ce oportunitatile si amenintarile sunt factori externi pe care nu ii poti controla. Ca factori interni, poti analiza elemente precum cultura companiei; viziunea, misiunea si valorile acesteia; reputatia; numarul de angajati; instrumente tehnologice; istoricul companiei; parteneriate; lista de clienti; locatia. In categoria de factori externi intra trendurile; economia; concurenta; furnizorii sau vremea.

Modul in care se realizeaza o analiza SWOT difera in fucntie de dimensiunea afacerii. Pentru afacerile de mici dimensiuni, cu putini angajati cea mai buna metoda este ca, in cadrul unei intalniri cu intreaga echipa, fiecare angajat sa spuna care considera ca sunt elementele care se incadreaza in fiecare categorie. In cazul afacerilor de mari dimensiuni, este recomandat ca fiecare membru al echipei sa realizeze o lista individuala cu punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile companiei. Apoi, pentru a te ajuta sa stabilesti o lista cat mai aproape de realitate, gandeste-te la aceste intrebari:

Pentru a determina care sunt punctele tari:
– La ce suntem buni?
– Prin ce ne diferentiem de concurenta?
– Ce avantaje are compania noastra?
– Care sunt elementele pe care le apreciaza clientii cel mai mult?
– Care este numarul angajatilor?
– Care sunt zonele in care livram produsele?
– Folosim tehnologie de ultima generatie?
– Care sunt valorile companiei si ale angajatilor?

Pentru a determina care sunt punctele slabe:
– Care sunt elementele pe care ar trebui sa le imbunatatim?
– Ce avantaj are concurenta?
– Care sunt elementele care nu ne permit sa punem in practica toate ideile pe care le avem?
– Care sunt elementele de care se plang clientii?

Pentru a determina oportunitatile:
– Piata se schimba intr-un mod favorabil?
– Care sunt oportunitatile de care putem beneficia?
– Scade costul materialelor de care avem nevoie?
– Care sunt elementele de care am putea beneficia pentru a imbunatati calitatea produselor?

Pentru a determina amenintarile:
– Furnizorii nostri sunt demni de incredere?
– Costurile materialelor de care avem nevoie este in crestere?
– Legile se schimba intr-un mod in care ar putea afecta afacerea?
– Depunem de aparatura de care avem nevoie pentru a oferi clientilor ceea ce isi doresc?
– Ne permitem din punct de vedere financiar sa facem aceste schimbari?

Atunci cand creezi o analiza SWOT trebuie sa iei in calcul faptul ca informatiile care ti se par lipsite de importanta in prezent, pot sa devina critice in viitor. Partea buna este ca poti modifica varianta initiala a analizei in orice moment. In acest fel, iti va fi mai usor sa urmaresti evolutia companiei, ce puncte slabe s-au transformat in puncte tari si ce amenintari s-au transformat in oportunitati. Cum te poti folosi de punctele tari pentru a elimina punctele slabe ale companiei? Ce punct slab ar trebui sa prioritizezi astfel incat acesta sa previi o amenintare?

Cum sa scrii un plan de afaceri eficient?
Cum poti creste numarul clientilor cu ajutorul unui chat live?

Related Posts

  • Cele mai noi trenduri e-commerce in 2018

    Domeniul e-commerce se îndreaptă cu pași repezi către noi modalități prin care pot fi valorificați
    mai multe detalii
  • Principii esentiale in promovarea unui magazin online

    Marketingul este procesul social fundamental care evolueaza intr-o societate pentru a facilita rezolvarea eficienta a
    mai multe detalii
  • 3 motive pentru care fiecare magazin online trebuie sa aiba un blog

    Continutul este una dintre cele mai importante parti componente ale procesului de SEO  pentru orice
    mai multe detalii
  • 4 motive pentru care sa iti dezvolti propriul magazin online

    Platformele online de tipul Amazon sau eBay sunt un bun inceput pentru a invata ce
    mai multe detalii

Articole recente

  • Cele mai noi trenduri e-commerce in 2018
  • Principii esentiale in promovarea unui magazin online
  • 3 motive pentru care fiecare magazin online trebuie sa aiba un blog
  • 4 motive pentru care sa iti dezvolti propriul magazin online
  • Cum poti creste numarul clientilor cu ajutorul unui chat live?

NE GASITI SI PE FACEBOOK:

  • Facebook

Despre Noi

CloudShop este serviciul dedicat magazinelor online oferit de Dow Media. Din 2004, am invatat continuu si am investit in instrumente tehnologice de ultima generatie pentru a propune clientilor cele mai bune solutii de e-commerce, care pot fi personalizate in functie de nevoile specifice ale fiecarui magazin online.

Avantaje

CloudShop ofera clientilor o serie de beneficii, dintre care amintim: - monitorizarea eficienta a proiectelor; - acces rapid in orice moment, de pe orice dispozitiv; - cresterea performantelor; - siguranta sporita a datelor; - optiuni avansate de personalizare a magazinului online; - suport tehnic rapid.

Servicii complete

Oferim solutii complexe de administrare a intregului magazinului online, a catalogului de produse, servicii SEO sau de marketing astfel incat fiecare client sa isi dezvolte rapid afacerea si sa obtina rapid rezultatele dorite.
Cloudshop © 2023.