Obiectivul prinicipal al unei afaceri, indiferent ca este online sau offline este de a inregistra cat mai multe vanzari. Insa pentru a indeplini acest obiectiv, trebuie sa promovezi produsele intr-un mod eficient. Desi pare simplu, acest proces este complex si implica atat timp, cat si bani. Felul in care promovezi un produs are o putere foarte mare asupra numarului de comenzi pe care le inregistrezi, de aceea ar trebui sa recurgi la cat mai multe tehnici si canale de promovare. In acest fel, mesajul tau va ajunge la publicul tinta. Fie ca ai un magazin online proaspat scos din „cutie” sau esti prezent in mediul online de o buna perioada de timp este intotdeauna o idee buna sa gasesti si sa utilizezi modalitati noi de promovare.
1. Planificarea si optimizarea strategiei de promovare
Pentru o campanie de promovare reusita trebuie sa iti cunosti foarte bine publicul tinta. Cine sunt clientii vizati? Ce interese au? De unde provin? Care este comportamentul lor online? Cat ar fi dispusi sa cheltuie pe un produs? Daca ai clarificat toate aceste aspecte inca de la inceut, iti va fi mult mai usor sa planifici celelalte elemente componente ale campaniei.
2. Gaseste elementele prin care produsul tau se diferentiaza de cel al concurentei
Analizeaza fiecare aspect, de la functionalitati, pana la forma, culoare sau pret. Pentru a cumpara un produs, clientul vrea sa se asigure ca face cea mai buna alegere. Daca gaseste doua produse la fel in doua magazine online diferite, va continua cautarea pana va gasi un al treilea produs care ii ofera un beneficiu in plus.
3. E-mail marketing
Pe langa motoarele de cautare, e-mail-ul este urmatorul instrument care ii determina pe clienti sa achizitioneze un produs. O campanie de email marketing este mai rapida si , in unele cazuri, si mai eficienta. Nu te speria, asta nu inseamna ca trebuie sa stai sa scrii email-uri toata ziua. Poti seta o campanie care trimite automat un anumit email noilor abonati la newsletter, clientilor care au abandonat cosul de cumparaturi sau clientilor fideli pentru a le trimite un cupon de reducere.
4. Social Media
Retelele de socializare nu trebuie sa lipseasca din strategia de promovare a unei companii. Fie ca alegi Facebook, Twitter sau Pinterest trebuie sa realizezi o strategie separata de promovare pentru fiecare in parte. Daca alegi Facebook poti alege Facebook Custom Audiences care iti permite sa selectezi persoanele carora vrei sa le fie afisat anuntul tau, in functie de mai multe criterii (varsta, sex, localitate etc.).
Pe Twitter, nu uita sa incluzi un buton „Cumpara ” care le permite utilizatorilor sa achizitioneze produsele pe care si le doresc. Cu aceasta optiune , fiecare produs va avea un astfel de buton atunci cand este distribuit pe Twitter.
Pinterest ese o alta retea de socializare de luat in calcul. Poti programa o postare sa fie vizibila atunci cand numarul utilizatorilor care sunt online este mare sau poti optimiza cuvintele cheie si imaginile pentru a capta atentia utilizatorilor.