Nu este usor sa stabilesti pretul unui produs, insa o strategie de pret bine pusa la punct te va ajuta nu doar sa cresti profitul, dar sa inregistezi un numar mult mai mare de vanzari. Cercetatorii au descoperit ca unele preturi au un impact mai puternic decat altele asupra clientilor. Desi decizia de cumparare a unui produs se bazeaza pe mai multe aspecte, precum calitatea imaginilor sau complexitatea descrierii produsului, specialistii de marketing au descoperit unele trucuri eficiente de stabilire a pretului unui produs.
1. 1 ban poate face diferenta
Daca in cazul preturilor de tipul 3,69 sau 3,70 diferenta de 1 ban nu conteaza, situatia se schimba complet cand vorbim de preturi precum 3,99 si 4. Explicatia este simpla, creierul nostru codeaza numerele atat de rapid incat nu apucam sa il citim in intregime. Nu este de mirare ca branduri precum Adidas, KFC sau Apple recurg la aceasta modalitate de a influenta, intr-un mod indirect, clientii in procesul de cumparare.
2. Alatura doua produse cu preturi diferite
Atunci cand un anumit produs nu se vinde foarte bine, cea mai buna solutie este sa il prezinti langa un alt produs, din aceeasi categori, dar care este mai scump. Diferenta de pret dintre cele doua il va determina pe vizitatorul magazinului tau online sa aleaga produsul cu un pret mai scazut, adica produsul care nu se vindea foarte bine.
3. Ofera pachete cu mai multe produse
Produsele vandute sub forma de pachet ofera mai multe avantaje atat clientilor, cat si companiei. Fie ca adaugi mai multe produse la un pret avantajos, la cumpararea unui produs primesti inca unui gratis, sau la al doilea produs cumparat primesti o reducere de 30%, acest truc functioneaza de fiecare data.
4. Arata-le clientilor ce produs sa cumpere
Pozitionarea in pagina, font-urile folosite sau adaugarea textelor precum „cel mai popular” sau „alatura-te celor 5000 de persoane multumite de acest produs” influenteaza foarte mult un cumparator, mai ales daca se afla la prima vizita in magazinul tau online. Foloseste aceste trucuri pentru a ajuta clientul sa ia decizia de achizitionare mult mai rapid.
In mediul de afaceri, testarea este un element esential. Ceea ce functioneaza pentru concurenta s-ar putea sa nu functioneze pentru tine, de aceea te sfatuim sa incerci aceste trucuri pentru a descoperi care ti se potriveste cel mai bine.